Κυριακή 21 Αυγούστου 2022

Πεζοπορία και εξερεύνηση στους "καταρράκτες" του ποταμού Νέδωνα

Το Σαββάτο 11 Ιουνίου 2022 μαζί με τον φίλο Δημήτριο "Περσέα" Λουκίσσα επισκεφτήκαμε το φαράγγι του Νέδωνα στην Καλαμάτα.

Με οδηγός μας τον καθηγητή και αρχαιολόγο Ανδρέα Σκιά και τις ανακαλύψεις που είχε κάνει στην κοίτη του ποταμού ξεκινήσαμε το πρωΐ του Σαββάτου 11 Ιουνίου για την Καλαμάτα. Το αυτοκίνητο το αφήσαμε στην Μονή Βελανιδιάς. Από εκεί ξεκινήσαμε να βρούμε το μονοπάτι. Και το βρήκαμε τυχαία, διότι η πινακίδα που το έδειχνε είχε πέσει και το αντιληφθήκαμε όταν κάναμε μια μικρή βόλτα παραπάνω χωρίς να την βρίσκουμε. Τελικά γυρίσαμε προς τα πίσω, ψάξαμε και την βρήκαμε. Έτσι ξεκινήσαμε για τον ποταμό γύρω στην 09:30η.

Στην διαδρομή προς τον ποταμό "συναντήσαμε" και ένα κοπάδι με αγριογούρουνα, ευτυχώς όχι πρόσωπο με πρόσωπο γιατί αακόμα θα τρέχαμε. Τα είδα φευγαλέα στα δέκα μέτρα τουλάχιστον που έφευγαν μακριά από εμάς. Μα είχαν καταλάβει βέβαια πρώτου τα πάρουμε χαμπάρι εμείς.
Με το που βρεθήκαμε στην ξερή κοίτη του ποταμού στραφήκαμε προς την κατωφέρεια του έτσι όπως πάει προς την πόλη της Καλαμάτας. Μετά από λίγα λεπτά βρεθήκαμε στο τρίτο από κάτω φράγμα.

Στην συνέχεια τραβήξαμε προς το δεύτερο, εκεί ήταν τα αρχαία υπολείμματα και σιγά σιγά τα εντοπίζαμε. Πρόκειται και λαξευμένη οδό και κάποιες σκόρπιες επιγραφές.

Μεταξύ του πρώτου και του δευτέρου φράγματος εντοπίσαμε ακόμα ένα από τα σωζώμενα τμήματα της αρχαίας οδού και μια επιγραφή επίσης.

Μετά από το τρίτο όπου ξεκινήσαμε αρχικά κατευθυνθήκαμε προς τα βόρεια όπου βρήκαμε το τέταρτο και το πέμπτο και τελευταίο φράγμα, το οποίο είναι και το παλαιότερο, κατασκευασμένο το 1934. Αυτό ήταν και το πιο ζόρικο σημείο της πεζοπορίας μας. Το έδαφος ήταν πολύ άγριο από τα φερτά υλικά που είχαν κατεβάσει τα νερά του ποταμού.

Μετά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Μας κούρασε η όλη προσπάθεια αλλά αυτή η κούραση είναι γλυκειά γιατί ξέρεις ότι βρήκες αυτό που έψαχνες και το σημαντικότερο η εμπειρία που βιώνεις σε ένα τέτοιο μέρος είναι μοναδική αν μη τι άλλο.